21 Φεβ 2011

Σε ιδιώτες και το αεροδρόμιο Καστοριάς;

Σε ιδιώτες επιχειρηματίες ενδέχεται να παραχωρηθούν και τα αεροδρόμια της Κοζάνης, αλλά και της Καστοριάς, μετά την προχθεσινή απόφαση της κυβέρνησης να συνάψει συμβάσεις παραχώρησης 34 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας σε ιδιώτες, με στόχο να συγκεντρώσει σημαντικά έσοδα, επενδύσεις, αλλά και αλλαγή του τρόπου λειτουργίας, προς όφελος του τουρισμού! Σύμφωνα με πληροφορίες τα δυο αεροδρόμια της περιοχής μας ίσως είναι μέσα σε εκείνα που θα δοθούν προς «εκμετάλλευση», καθώς, μάλιστα, δεν είναι δυνατή, όπως όλα δείχνουν, η αναβάθμισή τους λόγω έλλειψη οικονομικών πόρων! Ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί απολύτως τίποτε, ήδη, όμως, η εν λόγω απόφαση της κυβέρνησης ανοίγει το δρόμο και για τα δυο αεροδρόμια της Δυτικής Μακεδονίας, αν και δεν έχουν μεγάλη τουριστική κίνηση, όπως άλλα περιφερειακά αεροδρόμια νησιωτικών και άλλων περιοχών!


Σύμφωνα με την εφημερίδα "Αγγελιοφόρος", σχέδιο νόμου για την εκμετάλλευση των 34 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, μέσα από μικτά επιχειρηματικά σχήματα και την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας παρουσίασε σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο, ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας.

Ομαδοποίηση



Σε ότι αφορά την εκμετάλλευση των περιφερειακών αεροδρομίων, σύμφωνα με πληροφορίες, στο νομοσχέδιο προβλέπεται η ομαδοποίησή τους με βάση τη γεωγραφική τους θέση, όπως νησιά με μεγάλη τουριστική κίνηση, ή παραμεθόριες περιοχές, όπως Αλεξανδρούπολη και Ιωάννινα και την επιβατική κίνηση. Επικεφαλής των ομάδων που θα δημιουργηθούν, αναμένεται να οριστούν τα αεροδρόμια με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση.

Στόχος είναι η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού των αεροδρομίων της χώρας για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών που αδυνατούσαν τόσα χρόνια να χρηματοδοτήσουν τα δημόσια Ταμεία.

Σύμφωνα με το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης που προωθείται, το κράτος θα παραχωρήσει για μια μεγάλη περίοδο συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία του (ή δικαιώματα) έναντι επενδύσεων που θα δεσμευθούν να κάνουν οι ιδιώτες για να αξιοποιήσουν τα εν λόγω περιουσιακά στοιχεία. Οι ιδιώτες θα έχουν μεν την εκμετάλλευση των περιουσιακών στοιχείων των αεροδρομίων, αλλά στις εταιρείες που θα συσταθούν, την προεδρία και το πλειοψηφικό πακέτο θα έχει το δημόσιο, ενώ στους ιδιώτες θα περάσει το μάνατζμεντ και ένα μειοψηφικό πακέτο.

Από τη διαδικασία αυτή το οικονομικό επιτελείο προσδοκά σημαντικά έσοδα αλλά και αλλαγή του τρόπου λειτουργίας, μιας και οι ιδιωτικές εταιρείες θα επιδιώξουν την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών για την μεγέθυνση των οικονομικών αποτελεσμάτων τους.

Η διαδικασία

Σύμφωνα με τα όσα προβλέπει το νομοσχέδιο, όπως αυτό τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, ιδρύονται νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου για κάθε αερολιμένα ή ομάδα αερολιμένων ή και για το σύνολο των αερολιμένων της χώρας με τη μορφή ανώνυμης εταιρείας, το σύνολο των μετοχών της οποίας ανήκει στο ελληνικό δημόσιο. Προσδιορίζεται ο συγκεκριμένος σκοπός, όπως η διοίκηση, διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, συντήρηση και εκμετάλλευση ενός ή περισσοτέρων αεροδρομίων, την πραγματοποίηση του οποίου αναλαμβάνει η εταιρεία.

H ιδιωτικοποίηση γίνεται με σύμβαση παραχώρησης, όπου περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η συμβατική περίοδος, η δυνατότητα παράτασης και τροποποίησής της, τα δικαιώματα και υποχρεώσεις του ελληνικού δημοσίου και της εταιρείας, καθώς και τα τέλη Αεροδρομίου, τα οποία θα επιβάλει η εταιρεία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ελεγκτές της Τρόικας, που επισκέφθηκαν πρόσφατα τη χώρα μας και είχαν συνεργασία με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα, έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την πρωτοβουλία αυτή του υπουργείου.

Τέλος, στο νομοσχέδιο θα προβλέπεται επίσης η επίλυση του προβλήματος της μετάταξης των υπαλλήλων της πρώην Ολυμπιακής, η απορρόφηση των οποίων, 15 μήνες μετά την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας, προχωρεί με πολύ αργούς ρυθμούς.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια:
* Σχολίασε και πες μας την γνώμη σου για κάθε ανάρτηση ξεχωριστά.
* Τα σχόλια δεν έχουν την μορφή απάντησης στην ανάρτηση μας, αλλά σχολιασμού του θέματος πάντα από την δική σας οπτική γωνία.
* Το σχόλιο σας μπορεί να το προσπεράσουμε κατά λάθος για αυτό αν έχετε οποιαδήποτε ένσταση με την ανάρτηση το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να μας στείλετε e-mail.
* Υβριστικά και άσχετα σχόλια με την ανάρτηση θα διαγράφονται.
* Μην διαγράφετε τα σχόλια σας μετά την ανάρτηση τους.
* Θα χρειαστείς έναν λογαριασμό Google για να μας αφήσεις ένα σχόλιο.